Jako kupujący na różnych stronach i sklepach kochamy nie tylko obniżki cenowe, ale i wszystkie rodzaje upominków czy gratisów w zamówieniu. W sklepie internetowym mogą zacząć pełnić zarówno taką rolę jak niespodziewanego gratisu, jak i dobrego podarunku w przesyłce. Jak i takowy aspekt decydującego się o sfinalizowaniu transakcji. Dużo przedsiębiorców w akacjach marketingowych bardzo chętnie wykorzystują takie to rodzaje bonusów. Konieczne jest odprowadzenie podatku za ów prowadzonej kampanii. Zobacz, więc jak zacząć się poprawnie rozliczać za wszystkie gratisy w sklepie Internetowym.
– Gratisy, które nie przekraczają, 10 złotych netto takowy sklep nie musi, odprowadzać podatku VAT.
– VAT-em nie jest również objęty prezent, który jednak łącznie nie przekroczy wartości 100 złotych w ciągu całego roku kalendarzowego dla jednej osoby.
– W przypadku bezpłatnego przekazania produktu o wartości powyżej 200 złotych, zmusisz klienta do uwzględnienia go w rozliczeniu podatku.
Gratisy w sklepach Internetowych.
Od całego wyboru takiego rodzaju gratisu nie jest zależne już tylko i wyłącznie zadowolenie Twojego klienta, tutaj jednak w dużej mierze decyduje kwota, która zmniejszy się w Twoim budżecie sklepowym. Warto mieć też na uwadze jeden bardzo ważny fakt, że takowe koszty wykonania upominków należy nie tylko i wyłącznie wliczyć cenę tego produktu, ale i podatek VAT. Dla wielu przykrą niespodzianką może okazać się to, że na nim nie jesteś, w stanie zarobić a musisz, koniecznie zaś go zaksięgować i zapłacić za niego takowy podatek VAT. Co gorsze wartościowe gratisu mogą generować inne koszty też po ich stronie. Każdy wysłany przez Ciebie ów prezent dla Twojego klienta o wartości, która może przekroczyć, 200 złotych będzie wiązał, się z podatkiem dochodowym do fiskusa. Jednak jest to nie wszystko. W rezultacie, który zmusi Cię do wystawienia tak zwanego PITU-8C, który dotrze nie tylko do Urzędu Skarbowego, ale i do samego kupującego dany produkt.